Historia. Spotkania
Spotkania i szkolenia dla nauczycieli historii
Lekcja historii w XXI wieku – wygoda czy wyzwanie?
Jak efektywnie pracować na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej z serią Ślady czasu GWO
- Z jakich pomocy dydaktycznych mogą skorzystać nauczyciele, a z jakich uczniowie i gdzie te materiały znaleźć.
- Jak łączyć tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi.
- Dlaczego podręczniki łączące poziom podstawowym i rozszerzony są lepsze?
- Czym jest i jak działa multipodręcznik w wersji dla nauczyciela.
- Prezentacja podręczników z serii Ślady czasu.
Podróże w czasie – seria na miarę XXI wieku
Spotkanie dla nauczycieli szukających dobrych, sprawdzonych rozwiązań na angażującą lekcję historii
- Gdzie znaleźć wartościowe ogólnodostępne programy i zasoby dla uczniów i nauczycieli.
- Jak pracować z multipodręcznikiem w wersji dla nauczyciela.
- Jakimi materiałami dydaktycznymi dysponują nauczyciele wybierający serię GWO.
- Prezentacja podręczników z serii Podróże w czasie.
Polska Kazimierza Wielkiego
Sprawdzone sposoby na nowoczesną lekcję historii
- Jak zachęcać uczniów do nauki historii?
- Gdzie znaleźć wartościowe materiały do lekcji?
- Jak połączyć metody tradycyjnie i multimedialnie na lekcji historii?
- Pomysły na lekcję o Kazimierzu Wielkim na przykładzie obudowy podręcznika Podróże w czasie.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
System napoleoński w Europie
Jak przeprowadzić trudną lekcję w szkole średniej w ciekawy sposób
- Jak połączyć metody tradycyjnie i multimedialnie?
- Gdzie znaleźć wartościowe materiały do lekcji?
- Jak się sprawdza jeden podręcznik dla poziomu podstawowego i rozszerzonego jednocześnie?
- Prezentacja materiałów GWO na przykładzie wybranej lekcji z podręcznika Ślady czasu.
Dr Bartłomiej Janicki – nauczyciel licealny i uniwersytecki na Wydziale Historii Uniwersytetu Opolskiego, trener, edukator, specjalista od nowoczesnych technologii.
Pieśni ludowe – na co dzień czy od święta?
O konopielkach i innych kolędach wielkanocnych
- Zapoznamy się z podstawowymi informacjami dotyczącymi ustnej twórczości ludu.
- Powiemy, w jakich sytuacjach lud śpiewał swoje pieśni.
- Zajmiemy się ogólnym omówieniem poetyki pieśni ludowych.
- Opowiemy o wielkanocnym kolędowaniu, kolędach gospodarskich i symbolice kolęd.
- Przybliżymy sobie wiosenne kolędy młodzieżowe, na przykład konopielki.
Dr Ryszard Bieńkowski, polonista ze specjalizacją folklorysty zajmujący się poetyką pieśni ludowych. Wśród jego zainteresowań są także zwyczaje i obrzędy ludowe.
Życie kobiet w czasach wczesnonowożytnych
Córki, matki, wdowy, wiedźmy…
- Kobiety a religia, kultura, polityka
- Małżeństwo, miłość, seks, antykoncepcja
- Edukacja dziewcząt i kobiety pracujące
- Polowanie na czarownice
prof. Jacek Wijaczka z Wydziału Nauk Historycznych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, autorytet w dziedzinie historii polowań na czarownice, autor m.in. książek Czarownicom żyć nie dopuścisz Procesy
o czary w Polsce w XVII-XVIII wieku czy Kościół wobec czarów
w Rzeczypospolitej w XVI-XVIII wieku (na tle europejskim). czy Czarownicom żyć nie dopuścisz. Procesy o czary w Polsce w XVII–XVIII wieku. Prof. Wijaczka jest również współautorem podręcznika GWO z serii Ślady czasu dla liceum i technikum.
Zaproś nas do swojej szkoły
Skontaktuj się z najbliższym przedstawicielem regionalnym. Z chęcią odwiedzi Twoją szkołę i w szczegółach przedstawi Ci ofertę.