30-lecie GWO
Od 30 lat dzielimy się wiedzą, czyli historia GWO
Zajmujemy się również edukacją multimedialną, pod imprintem ADAMADA wydajemy literaturę dla dzieci oraz angażujemy się w szereg inicjatyw oświatowych, takich jak projekt edukacyjny LEPSZA SZKOŁA czy szkolenia w ramach Akademii GWO.
Wykłady
30-lecie istnienia GWO to dobra okazja, by podzielić się z Państwem tym, co przez trzy dekady było i nadal jest wyjątkowo cenne – wiedzą. Zapraszamy Państwa do udziału w bezpłatnych wykładach edukacyjnych:
Dobrzy nauczyciele patrzą pod nogi, a nie w gwiazdy
Jeśli edukacja ma być efektywna, powinna opierać się na obiektywnych faktach, a nie na osobistych osądach, teoriach i przyzwyczajeniach. To stwierdzenie Davida Hargreavesa wywołało burzę w brytyjskiej edukacji w latach 90. ubiegłego wieku. To właśnie proces, formy i skutki zastosowania w praktyce edukacji opartej na dowodach będą głównym tematem wykładu.
Omawiane zagadnienia:
- Przyszłość edukacji – plotki.
- Prognozowanie – argumenty przeciwko.
- Edukacja oparta na dowodach.
Prowadzący
Aleksander Pawlicki
Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, filozofii i retoryki. Autor programu oraz podręczników do historii i społeczeństwa dla szkoły podstawowej, współautor podręcznika do WOS w liceum. Trener prowadzący zajęcia m.in. dla Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Muzeum Historii Polski, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Ery Ewaluacji, Centrum Wolontariatu oraz Grupy PWN. Wykładowca w Szkole Edukacji PAFW i UW.
Jak rozgryźć uczniowski mózg?
Nieposłuszeństwo, negowanie autorytetów i bunt to najczęstsze postawy obserwowane wśród dorastającej młodzieży. Winą za te antyspołeczne zachowania obarczyć można nie w pełni wykształcony mózg, który podejmuje niedojrzałe decyzje i nie potrafi przewidzieć ich konsekwencji, nie radzi sobie z integrowaniem informacji i celowym planowaniem działań. Jak pracować z dojrzewającym uczniem, by przekuć jego emocjonalne huśtawki w edukacyjny sukces, opowiemy w trakcie wykładu.
Omawiane zagadnienia:
- Mózg – fazy dojrzewania.
- Edukacyjne i społeczne zagrożenia i szanse związane z niedojrzałością mózgu.
- Różne etapy rozwoju mózgu – metody pracy z uczniem.
Prowadzący
Wojciech Glac
Doktor neurobiologii, wykłada na kierunkach Biologia, Biologia medyczna, Psychologia i Kryminologia. Popularyzator wiedzy o mózgu. Od 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście. Jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki przyznawanej przez Serwis Nauka w Polsce PAP i Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Nagrody Nauczyciel Roku dla najlepszych nauczycieli Uniwersytetu Gdańskiego.
Nauczyciel, czyli kto? O zmieniającej się roli nauczyciela
Nienaruszalny autorytet, alfa i omega, podstawowe źródło wiedzy – tak pojmowana rola nauczyciela zdezaktualizowała się już dawno. Są obszary i umiejętności, w których uczniowie czują się lepiej niż ich nauczyciele. Czy w dobie internetu i powszechnego dostępu do informacji nauczyciel jest jeszcze potrzebny? Jaką funkcję może pełnić w przyszłości? To zagadnienia, które poruszymy w trakcie wykładu.
Omawiane zagadnienia:
- Nauczyciel – wczoraj i dziś.
- Ewolucja zawodu nauczyciela.
- Współczesna dydaktyka – perspektywy i kierunki.
Prowadzący
Tomasz Szkudlarek
Profesor nauk humanistycznych, pedagog, kierownik Zakładu Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Należy do światowej czołówki przedstawicieli krytycznych badań społecznych – pedagogiki krytycznej, pedagogiki kultury, pedagogiki radykalnej.